Ako ne znate što mislimo pod ovim, savjetujemo vam da provedete neko vrijeme na YouTube kanalu Willa Prowsea, ali nemojte se usredotočiti na njegove recenzije (u smislu pomorske primjene), umjesto toga usredotočite se na to koliko je neuspjeha imao sa isprobavanjem različitih litij željezo fosfatnih baterija! Baterije koje zna dobivati od proizvođača koji nemaju kvalitetne baterije, kojima nedostaje zaštita od hladnog vremena a navedeno je da ju imaju, netočno deklariranom klasom baterijske ćelije (umjesto A klase, dobiva se B klasa) ili lošim BMS-om… Takvi proizvodi su između ostaloga dostupni na Aliexpressu, Alibababi, eBayu, Bangoodu itd… Stoga budite vrlo oprezni kada naručujete izravno iz Kine jer ste sami kad to učinite..!
Prodana baterija nije u stvarnosti A klasa baterijske ćelije kao što je navedeno
Nažalost, Ali-xxxxx i drugi doslovno su postali brojno odlagalište za odbačene LFP ćelije i baterije iz kineskih tvornica. Izvukli su se s tim jer znaju da velika većina DIY kupaca nema načina da ih ispravno testira nakon što je kućište baterije zalijepljeno. Frustrirajuće? LFP baterije uvijek kupujte od renomiranih i provjerenih proizvođača i prodavatelja, a ne izravno iz Kine. Osim ako volite kockati.
Unutarnji BMS u ovoj bateriji bio je potpuno nesposoban za balansiranje ćelija i jedna visoka ćelija stalno je okidala BMS na visokom naponu. 3,65 V je maksimalni siguran napon ćelije za LiFePo4 ćeliju (gornja slika ima dvije ćelije u opasnoj zoni). Provedeno je oko dva sata na reprogramiranju BMS-a nakon što je proizvođač odbio dati šifru za BMS. Preporučeni napon punjenja bio 14,6 V, a čak i pri 14,2 V imamo dvije ćelije duboko u opasnoj zoni.
Nakon otvaranja baterije i pojedinačnog testiranja svake ćelije kućište je potpuno uništeno jer je bilo zalijepljeno nečim što je izgledalo kao super ljepilo. Kada je testiran kapacitet ćelija, otkriveno je da postoji varijacija od 8,3% u kapacitetu. BMS nije mogao držati korak s tom varijacijom, što se tiče balansiranja.
BMS
Kod BMS-a u nastavku (donja slika) koji je prodan kao 100A kontinuirani BMS, sa temperaturnom zaštitom, kao što se može vidjeti, priključak za senzor temperature (samo jedan priključak, ne dva) nije čak ni zalemljen na PCB BMS-a. BMS zaštita? Senzorski priključci nisu ni instalirani. Ovo su “laži” o kojima govorimo kada letimo solo i naručimo izravno iz Kine.. Ovo je bilo spojeno na negativni terminal baterije s 12AWG žicom…! 12AWG/100A!
Loša kupovina
12V-300Ah s maksimalnom strujom punjenja od samo 50A?
Maksimalna struja punjenja od 50 A na bateriji od 300 Ah je brzina punjenja od 0,16 C
0,16C = NIŽA BRZINA PUNJENJA OD OLOVNE KISELINSKE BATERIJE
Specifikacija također tvrdi ciklus od 2000 100% SOC do 0% SOC što je uvjerljivo za LFP. Međutim, 20 000 ciklusa na kraju specifikacije! To je barem duplo više nego što tvrdi bilo koji renomirani LFP proizvođač! Zatim tvrdnja da je “potpuno napunjena za 60 minuta”.
“Potpuno punjene za 60 minuta”
Radi sigurnosti, izračunajmo
300Ah baterija na 0% SOC – 300Ah / 50A = 6 sati – kvar
Baterija od 300 Ah pri 20% SOC – 240 Ah / 50 A = 4,8 sati – Neuspjeh
Baterija od 300 Ah na 83,4 SOC – 50 Ah / 50 A = 1 sat – pobjednik
Jedini način na koji ovu bateriju možemo napuniti za 60 minuta je ako je ispraznite samo do 83,4% SOC… Toliko o tim LiFePo4 baterijama s dubokim ciklusom i “brzim punjenjem”. Želimo vam ukazati da je uvijek potrebno provjeriti specifikaciju kao bi se uočile lažne specifikacije.
Još jedna loša kupnja
Slika ispod je odličan primjer kako se vlasnici plovila, bez dovoljno znanja, mogu opeći kupujući LiFePO4 baterije. Ugrađena baterija od 300Ah od “renomiranog proizvođača”. Brzo je uništeno tri alternatora, BMS koji se isključio tijekom punjenja također je oštetio njegov pretvarač/punjač. Prema specifikaciji ugrađene baterije od 300Ah, problem je označen žuto na slici ispod.
Ova baterija je bila sposobna samo za pražnjenje od 100A i maksimalno kratkotrajno punjenje od 10 A. Kako bi BMS bio hladan, a ćelije uravnotežene, proizvođač ima “preporučenu” brzinu punjenja od samo 15A do 50A za bateriju od 300Ah. 15-50A je ograničenje zbog BMS-a temeljenog na FET-u koji se koristi za zaštitu ove baterije.